Den nya webbplatsen – sas.se – är designad och utvecklad utifrån feedback från SAS resenärer. Webbplatsen har fått en modern och skandinavisk design i linje med SAS nya visuella identitet och har samtidigt anpassats och optimerats för mobila enheter. Sajten har flera nya användarvänliga funktioner som gör bokningen och hela reseupplevelsen mer personlig.
– Vi vet att tid är avgörande för våra resenärer, och fortsätter därför att utveckla och stärka våra digitala lösningar som gör resandet enklare och smidigare. Vi fortsätter att ta täten i den digitala utvecklingen där bland annat SAS appen blivit utnämnd till bästa reseapp i Europa. Vi är därför glada över att nu kunna införa en ny, mer användarvänlig och personlig webbsida, säger Eivind Roald, kommersiell chef för SAS.
Bland de nya funktionerna finns en ny Journey Bar överst, vilket gör det enklare att boka och hantera sin resa genom funktionerna ”Explore”, ”Boka”, ”Checka in” och ”Mina resor”. När resenärerna loggar in kommer de att välkomnas av information som är relevant för dem, och kan enkelt lägga till personlig information såsom telefonnummer och passnummer, som sedan automatiskt läggs till vid kommande bokningar.
Lanseringen av den nya webbplatsen är bara inledningen av SAS digitala plattformsomvandling, där SAS fortsätter att utveckla och stärka de digitala lösningarna för att göra resandet enklare, mer flexibelt och personligt. Nya funktioner för SAS resenärer och EuroBonus-medlemmar kommer kontinuerligt att lanseras under det kommande året.
– Fler än hälften av våra resenärer bokar idag sin resa via SAS digitala lösningar, som blir en allt viktigare del av en modern reseupplevelse. Inom en snar framtid, kommer vi att ge resenärer relevant och personlig information genom hela resekedjan, vare sig det handlar om hur man kommer till flygplatsen eller hur långa köerna i säkerhetskontrollen är. Här kommer den nya plattformen och EuroBonus att göra det enklare och tydligare, fortsätter Eivind Roald.
I slutet av januari lanseras den nya webbsidan även i Norge och under våren fortsätter lanseringen på
Leave a Reply